Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hebben jullie een vraag over Capfun de Sprookjescamping, de faciliteiten, de accommodaties of een andere vraag en kunnen jullie het antwoord niet vinden op de website? Bekijk dan of jullie vraag en het antwoord bij de veelgestelde vragen staat, zodat jullie direct antwoord hebben. Staat jullie vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de receptie en zij staan jullie graag te woord. Telefonisch bereikbaar onder tel. 0523 - 26 13 69.

 

Algemeen

Neemt Capfun de Sprookjescamping deel aan het Green Key keurmerk?

Ja, wij doen hier aan mee. Bedrijven die aan de Green Key deelnemen moeten aan een aantal voorwaarden voldoen in relatie tot het milieu zoals: milieuvriendelijke energie, waterbesparende maatregelen, gescheiden afval inzamelen etc. Wij beogen ook een milieuvriendelijk bedrijf te zijn en vragen daar waar mogelijk jullie medewerking. Zo kunnen jullie de afval scheiden en deponeren in de desbetreffende afvalbollen en zijn zwembadjes, sproeiers e.d. niet toegestaan. Wij bedanken jullie voor de medewerking. 

Wat kunnen we doen als voorproefje op onze vakantie?

Capfun de Sprookjescamping heeft een eigen Youtube kanaal waarop met name veel voorleesverhaaltjes, knuffeltheaters en andere leuke filmpjes van onze sprookjesvrienden te zien zijn. Ook Hannah de Heldhaftige heeft een eigen Youtube kanaal.

Verder is er een SprookjesClub website waar je ook de nodige leuke knutsels, verhaaltjes en activiteiten kunt vinden voor de kinderen. De kinderen hoeven zich dus ook in de periode van sluiting van de Sprookjescamping niet te vervelen.  

Volg ons op Instagram of Facebook.

Betalingen

Hoe gaat de betaling? Ben ik verplicht om het volledige bedrag te betalen?

Indien u minimaal een maand voor aankomst reserveert dan bieden wij u de mogelijkheid een aanbetaling van 25% (plus dossierkosten en eventuele annuleringsgarantie) te doen. Dit kunt u direct tijdens de reservering doen, hiervoor vinkt u dan het vakje 'Ik wil enkel een aanbetaling maken’ aan. Maken jullie een last minute reservering, of ga je al binnen een maand weg, dan vragen wij u het gehele bedrag in één keer te voldoen.

Het restbedrag dient vervolgens een maand voor aankomst voldaan te zijn, dit kan via jullie Clix-account. Jullie zullen hierover te zijner tijd een herinneringsmail ontvangen.

Hoeveel moet ik aanbetalen?

Wanneer jullie de vakantie hebben geboekt, vragen wij jullie om de eerste termijn binnen 10 dagen te betalen. Dit is 25% van het totaal bedrag. Dit kan via IDeal direct online bij de boeking, hiervoor kunnen jullie de stappen volgen in het boekingsproces en aangeven of jullie een deelbetaling of het totale bedrag willen betalen. Daarnaast kan het via een bankoverschrijving of met creditcard. Het resterende bedrag dient 30 dagen voor aankomst te zijn voldaan.

Wat is een clix account en hoe log ik in op mijn Clix account?

Na uw reservering krijgt u toegang tot uw persoonlijke Clix-account op onze website. Hier kunt u uw gegevens en reservering inzien. Ook kunt u hier betalen via iDeal, creditcard of kunt u hier de IBAN van de camping vinden voor een bankoverschrijving. Daarnaast kunt u uw gegevens invullen/aanpassen.

Uw wachtwoord zal u de dag na uw reservering per mail worden toegezonden. Indien u uw wachtwoord bent vergeten kunt u deze hier opvragen: www.capfun.nl/clix.

Mocht er een foutmelding komen dan kunnen jullie het beste even contact opnemen met onze receptie zodat zij jullie verder kunnen helpen. Telefoonnummer: 0523 – 26 13 69.

Wat is het IBAN en BIC nummer van Capfun de Sprookjescamping?

Het IBAN nummer is: NL 88 RABO 0324 9012 32

Ons BIC nummer is: RABONL2U

 

Via het Clix account, waar jullie toegang toe hebben, kunnen jullie ook direct online via IDeal, creditcard of via een overboeking betalingen doen. Hier is ook te zien welke betalingen er al zijn gedaan en welke bedragen er nog eventueel openstaan. 

Contact

Verblijf

Zijn honden toegestaan op de camping?

Wanneer u met eigen tent of caravan komt zijn maximaal 2 honden, mits aangelijnd, toegestaan. In onze verhuurmogelijkheden niet. U kunt ook een particuliere stacaravan huren. Op de particulierenlijst wordt aangegeven of huisdieren zijn toegestaan.

 

Mag ik bbq-en op de camping?

Dit mag, behalve met extreme droogte. Er moet altijd een emmer water neergezet worden en houd rekening met de buren.

Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

– KAMPEREN: aankomst op de camping kan na 14:00 uur en u dient uw plaats vrij te hebben gemaakt voor 12.00 uur. Het is op de vertrekdag nog wel mogelijk om van de faciliteiten gebruik te maken.
– VERHUUR: huurt u een accommodatie, dan is de aankomst na 16:00 uur en dient de accommodatie op dag van vertrek uiterlijk om 10:00 uur weer schoon en vrij te zijn.

Reserveren

Kan ik een optie nemen op een verblijf?

Ja dat kan. Een optie voor een verblijf is maximaal 10 dagen geldig. U kunt binnen 10 dagen de aanbetaling van de boeking betalen en dan wordt de boeking definitief.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Wij adviseren jullie om deel te nemen aan het annuleringsfonds. Deze kan direct bij de (online)boeking afgesloten worden. Er wordt namelijk geen of gedeeltelijke restitutie verleend bij verhindering of voortijdig vertrek conform de RECRON voorwaarden. Willen jullie gebruik maken van het annuleringsfonds, dan dient dit tegelijk met de reservering afgesloten te worden. Bekijk de algemene voorwaarden

Zijn de tarieven inclusief alles?

De tarieven zijn inclusief: 1 auto op de plaats, 1 bijzettentje, elektra, aantal personen, gratis gebruik van douches zonder tijdslimiet, warm water voor de vaat, warm water voor kleding wassen, magnetron, waterspeeltuinen, binnenspeeltuin, WIFI en 9% BTW-tarief. 

 

De tarieven zijn exclusief: toeristenbelasting, reserveringskosten en eventuele lakenpakketten en evt. schoonmaakkosten.

 

Kinderen tot 2 jaar zijn gratis.

Voorzieningen

Wanneer is er een recreatieprogramma?

Elke dag, dus ook buiten de schoolvakanties, is er een compleet animatieprogramma. Iedere dag begint de dag met een knutselclub, ’s middags een spel o.i.d. en ’s avonds het knuffeltheater met de Sprookjesfiguren. Tijdens de midweken, buiten schoolvakanties en feestdagen om, is het animatieprogramma volledig op kinderen tot 4 gericht. 

Wat wordt er preventief gedaan tegen Eikenprocessierups?

We laten in het voorjaar tweemaal preventief met een biologisch bestrijdingsmiddel de eikenbomen inspuiten. Het middel is niet schadelijk voor de (menselijke) gezondheid. Wanneer er toch nesten aanwezig zijn die direct in de buurt van een kampeerplaats, verhuuraccommodatie of speeltuin zitten, wordt deze door een professioneel bedrijf verwijderd. Neem contact op met de receptie indien u een nest vermoed vlakbij de accommodatie.